Aandacht voor elk kind

Op De Eevliet staan we voor onderwijs dat ieder kind in zijn kracht zet. We denken in mogelijkheden en laten elk kind op zijn eigen niveau leren en groeien. Ze ontdekken daardoor hun talenten en krijgen steeds meer zelfvertrouwen. Zo bereiden we onze leerlingen voor op de toekomst.

Denken in mogelijkheden

Op De Eevliet geloven we dat elk kind uniek is en bieden we onderwijs dat aansluit op ieders talenten en behoeften. Wij kijken naar wat wél kan en gaan verder dan standaardoplossingen. Dit doen we zowel voor leerlingen die meer aankunnen, maar ook voor degenen die juist wat extra hulp nodig hebben. Hierdoor krijgt ieder kind de kans om op zijn eigen niveau te leren en plezier te hebben in het onderwijs.

OcTHO Plusklas

Voor kinderen die behoefte hebben aan extra uitdaging, bieden we de Plusklas van OcTHO aan. Deze bovenschoolse plusklas is er voor cognitief talentvolle kinderen die anders denken en leren. Hier ontmoeten zij kinderen van andere OcTHO-scholen die hetzelfde ervaren. In de plusklas krijgen zij de aandacht en uitdaging die ze nodig hebben. Zo wordt er beter ingespeeld op hun leer- en ontwikkelingsbehoeften, iets wat niet altijd mogelijk is in hun eigen klas. De OcTHO Plusklas komt één keer per week samen op De Eevliet.

Engels vanaf groep 1

In een wereld waarin internationalisering en digitale media steeds belangrijker worden, is een goede beheersing van de Engelse taal belangrijk. Daarom starten we al in groep 1 met Engels. Kleuters leren de taal op een speelse manier, met liedjes, rijmpjes en spelletjes. Doorlopende leerlijnen zorgen ervoor dat kinderen van groep 1 tot en met 8 het Engels steeds beter onder de knie krijgen.

Klaar voor de toekomst

Bij ons leren kinderen hun talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen. Ze worden voorbereid op een moderne wereld, terwijl ze zelfvertrouwen opbouwen door meer verantwoordelijkheid te krijgen. Ons lesmateriaal prikkelt hun nieuwsgierigheid en stimuleert leerlingen om zelf op ontdekkingstocht te gaan. Daarbij maken we ook gebruik van digitale leermiddelen om het leerproces te verrijken.